Doorgaan naar hoofdcontent

Posts

Posts uit oktober, 2017 tonen

Mijn make-up routine

- Voorheen bestond mijn make-up routine uit: mascara en Vaseline op mn lippen. En sjoeff de deur uit. Of niet eens de mascara; mijn routine is niet Youtube-tutorial waardig dus. Nu is het een stuk uitgebreider, ik moet elke ochtend mijn gezicht erop schminken namelijk. Ik overdrijf nu, heb nog zeker 10 wimpers op elk oog en nog een vorm wenkbrauw. Maar ik hou niet zo heel erg van veranderingen…en dit is een grote verandering voor mij. Dus ik moet ze tekenen. Wie had dat ooit gedacht. En ik zeur nu niet, echt niet. Ik realiseer me hoe verdomd dankbaar ik moet zijn dat ik dus door goede genen vreselijk goede wenkbrauwen en wimpers heb. En een goede huid, en goede lippen…die zijn er gelukkig nog, en krijgen elke dag hun dagelijkse laagje Vaseline. Een maand geleden heb ik deelgenomen aan het make-up cursus voor vrouwen die aan de chemo zaten, of daar net klaar mee waren. Een cursus om je gezicht te leren schminken. Toen had ik nog best wat wimpers en wenkbrauwhaartjes. Flink uitg...

Baaldag

- Een week geleden kreeg ik mijn vierde chemo-infuus. Vierde al - of pas - ik kan niet wachten tot dit deel van de behandeling klaar is. Tot nu toe heb ik een week na elke kuur een baaldag. Ik huil om alles, niets lukt, leven is zwaar. Vandaag is die dag weer - de baaldag. Het weer helpt niet perse erg mee, maar kom ook niet buiten, dus wat maakt het uit. Over twee weken krijg ik mijn vijfde kuur, misschien wel mijn laatste. Hangt af van de uitslag van de MRI die ik na de vijfde kuur krijg, als de chemo nog steeds goed aanslaat ‘mag’ ik een zesde kuur. Die zesde is geweldig voor Louie, maar ik ben ook stiekem wel blij als ik er nog maar eentje hoef. Begrijp me niet verkeerd!! Natuurlijk als ik nadenk en mag kiezen wil ik die zesde, om zo veel redenen. Maar ben ook zo ontzettend klaar met de chemo - ik raak mezelf erdoor kwijt, en heb nou juist ook heel veel zin om mezelf weer te vinden. Want weet zeker dat die ergens nog zit - ver weggestopt!  Ik droom de laatste tijd raar...