- Laten we weer eens beginnen met een tussenstand: Infuus: 6 MRI: 3 PET: 1 Opnames: 1 Bloedprikken: 7 Echo’s: 11 Ziekenhuizen: 4 Chemo: 3 Vruchtwaterpunctie: 1 Bloedtransfusie: 1 Mijn wereld is niet meer zo groot als het was. Ik ben voornamelijk alleen of met iemand die ik zelf uitkies om mijn tijd mee te delen - op afspraak dus. Veel wilde verhalen heb ik dus niet meer, tenzij ik weer een dag in het ziekenhuis heb mogen doorbrengen, daar maak je wel wat mee. Zo ook gister, ik was goedgekeurd door dokter K voor mijn derde chemo. Op de opname afdeling oncologie is het best gezellig, de verpleegsters zijn de liefste die in het ziekenhuis rondlopen (hier kom ik misschien later op terug, want ik heb godzijdank nog amper andere afdelingen gezien, vergelijkingsmateriaal is dus niet helemaal eerlijk) en iedereen zit in de wachtkamer om dezelfde reden: we hebben kanker. Schept toch een band. In de wachtkamer screen ik iedereen en bedenk wat voor soort kanker ze heb...