- Een week geleden kreeg ik mijn vierde chemo-infuus.
Vierde al - of pas - ik kan niet wachten tot dit deel van de behandeling klaar is.
Tot nu toe heb ik een week na elke kuur een baaldag. Ik huil om alles, niets lukt, leven is zwaar. Vandaag is die dag weer - de baaldag. Het weer helpt niet perse erg mee, maar kom ook niet buiten, dus wat maakt het uit. Over twee weken krijg ik mijn vijfde kuur, misschien wel mijn laatste. Hangt af van de uitslag van de MRI die ik na de vijfde kuur krijg, als de chemo nog steeds goed aanslaat ‘mag’ ik een zesde kuur. Die zesde is geweldig voor Louie, maar ik ben ook stiekem wel blij als ik er nog maar eentje hoef. Begrijp me niet verkeerd!! Natuurlijk als ik nadenk en mag kiezen wil ik die zesde, om zo veel redenen. Maar ben ook zo ontzettend klaar met de chemo - ik raak mezelf erdoor kwijt, en heb nou juist ook heel veel zin om mezelf weer te vinden. Want weet zeker dat die ergens nog zit - ver weggestopt!
Ik droom de laatste tijd raar, misschien al tijdens mijn hele zwangerschap. Ik droom elke nacht dat ik faal. Vreselijk!! Eerst heb ik een periode gedroomd dat ik aan het werk was bij mijn oude baan: in de kroeg. Heel de nacht moest ik werken, en het was te druk om bij te houden…helemaal met mijn energielevel. Nu droom ik al een aantal weken dat ik weer op school zit - en ik heb nooit mijn huiswerk klaar, of ben voorbereid op een toets. Vreselijk!! Ik ben dan altijd zo blij als ik wakker schrik uit mijn slaap omdat baby Louie weer een rechtse op mijn blaas heeft gegeven en ik moet me moet verplaatsen naar de wc. Op de terugweg kijk ik dan altijd even op de ovenklok en als het bijna ochtend is, maakt mijn hart een sprongetje: het is al bijna ochtend. En dan hoef ik niet lang meer te slapen.
Zo raar, slapen is het enige wat ik doe, en ik vind het heerlijk overdag (overdag heb ik deze dromen nooit!). Maar ik krijg stress van mijn rare dromen. Nou..stress. Nee stress is het gevoel in de wachtkamer als ik wacht op dokter Cor die een belangrijke uitslag heeft. Onrust. De onrust in mijn lijf…getsie. Moet ik niet.
Proefwerken ook niet.
Reacties
Een reactie posten